Przez interwencję rozumiemy zestaw rozmów i działań prowadzących do wyeliminowania niewłaściwych zachowań ucznia.
Każdy nauczyciel widząc łamania zasad zachowania przez ucznia ma obowiązek zareagować – powstrzymać niewłaściwe zachowanie.
Nauczyciel w momencie pojawienia się problemu z zachowaniem ucznia przeprowadza z nim osobistą rozmowę wyjaśniająca zajście , wyraźnie informując o tym czego oczekuje, a tym samym wyraża sprzeciw wobec niepożądanego zachowania. Jeśli zachodzi potrzeba pokazuje jak należy zadośćuczynić. Uświadamia również uczniowi, jakie poniesie konsekwencje za swoje niewłaściwe zachowanie. Jeśli wpisuje informacje do zeszytu korespondencji – informuje o tym wychowawcę klasy.
Założenia interwencji wychowawczej:
Etapowość sankcji.
Wypracowanie konkretnego stanowiska i jednolitego systemu postępowania wobec uczniów przez wszystkich nauczycieli.
Kolejność podejmowanych działań:
Ustne zwrócenie uwagi przez prowadzącego lekcję nauczyciela.
Ustne zwrócenie uwagi w czasie przerwy przez nauczyciela dyżurującego(lub nauczyciela, będącego świadkiem jakiejś niebezpiecznej sytuacji).
Rozmowa po lekcji z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne.
Rozmowa z nauczycielem prowadzącym lekcję i wychowawcą.
Rozmowa z wychowawcą i rodzicami.
Rozmowa z wychowawcą rodzicami, pedagogiem, psychologiem szkolnym.
Spotkanie Zespołu Wychowawczego w składzie : wychowawca klasy, zespół nauczycieli uczących, pedagogiem i psychologiem szkolnym.
Rozmowa z dyrektorem szkoły, wychowawcą, psychologiem i pedagogiem szkolnym.
W sytuacjach wyjątkowych(kryzysowych) zwołanie Zespołu Wychowawczego natychmiast z pominięciem kolejności działań wychowawczych.
Podejmowanie działania wychowawcze:
Ustne upomnienie przez nauczyciela.
Przesadzenie do innej ławki.
Zapis w zeszycie do korespondencji dotyczy zaistniałej sytuacji.
Dodatkowe zadanie domowe na ocenę (dotyczy niewłaściwego zachowania w trakcie lekcji).
Uwaga do dziennika
Pobyt w sali wyciszeń ( dotyczy niewłaściwego zachowania w czasie przerwy) – uczeń dostaje zadanie do wykonania, jeśli go nie wykona, to dostaje kolejne na ocenę.
Spisanie kontraktu z uczniem.
Spisanie kontraktu z uczniem w obecności rodziców.
Spisanie kontraktu z rodzicami.
Utrata przywilejów(ustalana indywidualnie dla danego ucznia, np. jako rezultat nieprzestrzegania ustaleń kontraktu).
Obniżenie oceny z zachowania.
Adres Szkoła Podstawowa nr 16 im. Janusza Korczaka ul. Kukułcza 4 41-710 Ruda Śląska
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ok, rozumiem
Prywatność & Polityka Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.